Το νέο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος, απεστάλη στην ΚΕΔΕ, μόλις στις 25 Νοεμβρίου 2024, ενώ έχει ψηφιστεί από το Υπουργικό Συμβούλιο Τον Δεκέμβριο του 2023. Η πρόθεση της Κυβέρνησης να συνενώσει τις 125 ΔΕΥΑ που λειτουργούν σε όλη την χώρα σε μόλις 15-30 διαδημοτικές, με στόχο όπως λέγεται από την πολιτική ηγεσία, την ενδυνάμωσή τους η επίτευξη οικονομίας κλίμακας, ώστε οι διαδημοτικές επιχειρήσεις να περιορίσουν σημαντικά τα κόστη τους.Ωστόσο, προκύπτουν πολλά ερωτήματα από την πλευρά της ΚΕΔΕ, αλλά και των εργαζομένων, αναφορικά με τον πραγματικό στόχο της Κυβέρνησης. Ήδη από τον Μάρτιο του 2024, η ΚΕΔΕ, παρουσίασε την δική της πρόταση μεταρρύθμισης για μία δημόσια πολιτική ύδρευσης και αποχέτευσης, ενώ και στο Συνέδριο του περασμένου Νοεμβρίου, συζητήθηκαν οι προτάσεις των Δήμων, καταλήγοντας σε διαδημοτικές συνεργασίες σε εθελοντική βάση.Συνοπτικά λοιπόν, τα ερωτήματα λοιπόν που εγείρονται από το υπό-διαβούλευση νομοσχέδιο αφορούν: Πως θα επιτευχθεί εξοικονόμηση πόρων όταν οι ήδη υποστελεχωμένες ΔΕΥΑ θα πρέπει να διαθέσουν προσωπικό για την στελέχωση των κεντρικών υπηρεσιών του νέου Φορέα;Η μετακίνηση πόρων (ανθρώπινων, μηχανημάτων, κ.λ.π.) προς τις Κεντρικές Υπηρεσίες, μήπως θα δημιουργήσει «έκπτωση» στις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους καταναλωτές που καλύπτονται σήμερα από τις ΔΕΥΑ;Τι θα γίνει με τους δημοτικούς υπαλλήλους των 147 Δήμων που δεν λειτουργεί σε αυτούς κάποια ΔΕΥΑ και οι υπάλληλοι αυτοί απασχολούνται και σε άλλες υπηρεσίες των Δήμων αυτών;Το επιχείρημα της Κυβέρνησης ότι θα θεσπιστεί μηχανισμός αποτροπής μελλοντικών οφειλών από τους καταναλωτές, αντικρούεται με το ερώτημα, γιατί δεν δημιουργείται ένας τέτοιος μηχανισμός για τις υφιστάμενες ΔΕΥΑ;Επιπλέον των παραπάνω ερωτημάτων, παρατηρούμε ότι δεν έχει προηγηθεί καμία αναλυτική μελέτη η οποία να καταγράφει συνολικά τα προβλήματα της δημόσιας πολιτικής ύδρευσης και αποχέτευσης και ειδικότερα των ΔΕΥΑ και των Δήμων και να τεκμηριώνει ότι οι νομοθετικές ρυθμίσεις που προγραμματίζονται τα επιλύουν. Δεν έχει υποβληθεί καμία πρόταση από την Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) με μέτρα για τη διασφάλιση της επιχειρησιακής λειτουργίας του συνόλου των παρόχων υπηρεσιών ύδατος.Τέλος, στην έκθεση του περασμένου Μαρτίου, η ΚΕΔΕ επισημαίνει ότι, δημιουργούνται μεγάλα προβλήματα ως προς την αξιοποίηση των συγχρηματοδούμενων προγραμμάτων, των οποίων η προγραμματική περίοδος έχει πλέον εισέλθει στο τέταρτο έτος. Εκτιμάται ότι από το ΕΣΠΑ 2021 – 2027 πρέπει να χρηματοδοτηθούν έργα της τάξης του 1,2 δις €.Η οικονομική αυτοτέλεια των ΔΕΥΑ είναι καθοριστική για την υλοποίηση έργων υποδομής και προφανώς οι υποχρεωτικές συγχωνεύσεις θα οδηγήσουν αργά ή γρήγορα, στην πλήρη ιδιωτικοποίηση του νερού.
Στο συνέδριο της ΚΕΔΕ που πραγματοποιήθηκε στην Ρόδο, η Κυβέρνηση ανακοίνωσε τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στην τοπική Αυτοδιοίκηση. Καμία απάντηση βέβαια δεν δόθηκε για την συρρίκνωση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων, σε μία οικονομικά δύσκολη περίοδο για τους δήμους, των οποίων τα λειτουργικά κόστη έχουν ανέβει κατακόρυφα. Οι 20 προτεινόμενες αλλαγές θα αποτελέσουν αντικείμενο διαβούλευσης για τον νέο ενιαίο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την κατάργηση του β’ γύρου των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών, την εισαγωγή της ηλεκτρονικής ψήφου, τη δυνατότητα κήρυξης πρόωρων εκλογών και τον ορισμό υποψήφιων συμβούλων χωρίς σταυρό προτίμησης, κατά τα πρότυπα των ψηφοδελτίων Επικρατείας.Πιο αναλυτικά, οι σημαντικότερες αλλαγές που προτείνει η Κυβέρνηση: Α. Αλλαγές στην εκλογική διαδικασία για τις αυτοδιοικητικές αρχές1. Εκλογή δημοτικών και περιφερειακών αρχών σε έναν και μόνο γύροΟι δημοτικές και περιφερειακές αρχές της χώρας θα εκλέγονται σε έναν και μόνο γύρο. Ο εκλογέας θα έχει τη δυνατότητα επιλογής και δεύτερου συνδυασμού, στο ίδιο ψηφοδέλτιο. Σε περίπτωση που κανένας συνδυασμός δεν συγκεντρώσει το 50% + 1 ψήφο επί των έγκυρων ψήφων της πρώτης επιλογής, οι δύο πρώτοι σε ψήφους συνδυασμοί προκρίνονται στη δεύτερη φάση καταμέτρησης. Οι δεύτερες ψήφοι (δεύτερη επιλογή) των ψηφοδελτίων των συνδυασμών που μένουν εκτός της δεύτερης φάσης προστίθενται στις ψήφους των δύο πρώτων συνδυασμών. Επιτυχών συνδυασμός θα ανακηρύσσεται όποιος έχει συγκεντρώσει α) κατά την πρώτη φάση, το 50% + 1 ψήφο επί των εγκύρων της πρώτης επιλογής ή β) κατά τη δεύτερη φάση, τις περισσότερες ψήφους μεταξύ των δύο πρώτων συνδυασμών, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι δεύτερες ψήφοι των ψηφοδελτίων των συνδυασμών που αποκλείστηκαν από τη δεύτερη φάση.2. Προαιρετική ηλεκτρονική ψηφοφορία στις εκλογές Δήμων και ΠεριφερειώνΔίνοντας ένα ακόμη εργαλείο για τη διευκόλυνση των εκλογέων στην άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος, το υπουργείο Εσωτερικών προανήγγειλε την εισαγωγή της δυνατότητας ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για τις αυτοδιοικητικές εκλογές για όποιον εκλογέα το επιθυμεί, διατηρώντας παράλληλα την κλασική ψηφοφορία με φυσική παρουσία.3. Κήρυξη πρόωρων εκλογών, εντός των 3 πρώτων ετών της πενταετούς θητείας, για το υπόλοιπο της θητείαςΗ δυνατότητα αυτή θα μπορεί να αξιοποιηθεί εφόσον συμφωνούν τα 4/5 του συνολικού αριθμού των μελών του δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου και ο δήμαρχος ή περιφερειάρχης αντίστοιχα. Με την αλλαγή αυτή μπαίνει τέλος σε φαινόμενα διοικητικής παράλυσης που δημιουργούνται σε περιπτώσεις ανεξαρτητοποίησης δημοτικών συμβούλων.4. Ορισμός επιπλέον υποψηφίων συμβούλων χωρίς σταυρό προτίμησηςΚάθε συνδυασμός θα μπορεί να ορίσει επιπλέον υποψηφίους έως: 1 υποψήφιο σε συμβούλια με έως 19 μέλη 2 υποψηφίους σε συμβούλια με 25 έως 39 μέλη 3 υποψηφίους σε συμβούλια με 43 μέλη.Οι υποψήφιοι αυτοί εκλέγονται μόνο αν ο συνδυασμός τους ανακηρυχθεί νικητής των εκλογών. Στόχος της αλλαγής είναι η προσέλκυση ικανών επιστημόνων και υποψηφίων εγνωσμένου κύρους, οι οποίοι μπορούν να συνεισφέρουν στις τοπικές κοινωνίες.5. Δημιουργία ποσόστωσης για τη συμμετοχή υποψηφίων ηλικίας έως 30 ετών στους αυτοδιοικητικούς συνδυασμούς6. Κατάργηση της δυνατότητας απόσπασης αιρετών δημοσίων υπαλλήλων λόγω εκλογής7. Μείωση του αριθμού των υποψηφίων συμβούλων σε έως 50% επιπλέον των θέσεων, αντί 150% που ισχύει σήμερα8. Εκλογή των δημοτικών συμβούλων ενιαία στο σύνολο του δήμου και όχι ανά δημοτική ενότητα9. Ενιαίο παράβολο συνδυασμού10. Διεξαγωγή των εκλογών την τελευταία Κυριακή του ΝοεμβρίουΒ. Αλλαγές στο σύστημα διακυβέρνησης, την καταστατική θέση αιρετών, την εποπτεία, τις αρμοδιότητες και την οικονομική διαχείριση των ΟΤΑ11. Υποχρεωτική δημόσια διαβούλευση για όλες τις κανονιστικές πράξεις πριν εισαχθούν στο δημοτικό / περιφερειακό συμβούλιο.12. Αποκλειστικά ηλεκτρονικά τοπικά δημοψηφίσματα για θέματα αρμοδιότητας των δήμων.13. Σύσταση θέσης υπηρεσιακού γραμματέα σε δήμους άνω των 200.000 κατοίκων.14. Αύξηση της αντιμισθίας δημάρχων και αντιδημάρχων, αναστολή επαγγελματικής δραστηριότητας δημάρχου σε δήμους άνω των 20.000 κατοίκων και υποχρεωτική άδεια για το σύνολο της θητείας.15. Κατάργηση χωρικής αρμοδιότητας των Ελεγκτών Νομιμότητας. Κάθε πράξη που θα εισέρχεται για έλεγχο νομιμότητας θα κατανέμεται τυχαία σε Ελεγκτή Νομιμότητας άλλης χωρικής αρμοδιότητας. Συντονισμός των 7 Ελεγκτών Νομιμότητας από τον Γενικό Επόπτη Νομιμότητας ΟΤΑ.16. Επιτάχυνση της έκδοσης αποφάσεων για έλεγχο νομιμότητας εντός 10 ημερών.17. Διατήρηση του Δημοτικού Τέλους για την κάλυψη ανταποδοτικών υπηρεσιών και καθιέρωση Τέλους Τοπικής Ανάπτυξης, με την ενσωμάτωση σε αυτό του Δημοτικού Φόρου και του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας. Το ΤΤΑ θα καθορίζεται ελεύθερα από τους δήμους και θα αξιοποιείται για την κάλυψη πάσης φύσης δαπανών και επενδυτικών δραστηριοτήτων.18. Επαναφορά του προληπτικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου για εντάλματα άνω των 15.000 ευρώ.19. Σύσταση Κέντρου Διαχείρισης Δημοτικών Εσόδων υπό την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, στο οποίο θα αναρτώνται κάθε είδους βεβαιωμένες οφειλές προς δήμους.20. Ανακατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ Δήμων, Περιφερειών, Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και Κεντρικού Κράτους με 3 κριτήρια:📍 Τοπικός, περιφερειακός ή εθνικός χαρακτήρας της αρμοδιότητας📍 Ποιος μπορεί να την ασκήσει αποτελεσματικότερα προς όφελος των πολιτών📍 Τεκμήριο αρμοδιότητας κατά δέσμη πολιτικής#αυτοδιοίκηση #δήμοι #ΚΕΔΕ
Διαβάστε εδώ τρόπους να βελτιώσετε την απόδοση της ιστοσελίδας σας, βασιζόμενοι στο ψηφιακό μάρκετινγκ
To Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό αποτελεί ευκαιρία ανάπτυξης«Πρέπει να αντιμετωπιστεί ως απόλυτη ανάγκη και όχι ως αγγαρεία»Εδώ και αρκετές μέρες έχει ξεκινήσει η διαβούλευση με τους φορείς του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τον Τουρισμό (ΕΧΠΤ), προκειμένου να εκδοθεί στη συνέχεια η απαραίτητη Υπουργική Απόφαση για την εφαρμογή του. Με το ΕΧΠΤ, πρόκειται να προσδιοριστούν στόχοι και στρατηγικές κατευθύνσεις σε εθνικό επίπεδο, σχετικά με τη χωρική διάρθρωση του τομέα του τουρισμού, με όρους οικονομικής, περιβαλλοντικής και κοινωνικής βιωσιμότητας και αειφορίας, απαραίτητες διαδικασίες για έναν τομέα που η συνολική συνεισφορά του στο ΑΕΠ αγγίζει το 34%.Σύμφωνα με την τεκμηρίωση που συνοδεύει το σχέδιο του ΕΧΠΤ, η ολοκλήρωσή του θα αποτελέσει ένα «…σημαντικό εργαλείο για την επίτευξη κοινωνικών και οικονομικών στόχων με γνώμονα τις αρχές της αειφορίας και της προφύλαξης με σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος εις το διηνεκές και την εξασφάλιση των, κατά το δυνατόν, βέλτιστων όρων διαβιώσεως του πληθυσμού…», με όρους βιώσιμης ανάπτυξης, προστασίας ευαίσθητων οικοσυστημάτων, ενώ θεωρείται απαραίτητη η διαμόρφωση οικιστικών περιοχών και περιοχών άσκησης παραγωγικών δραστηριοτήτων.Επίσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προωθεί την διατύπωση πολιτικών με στόχο την αειφόρο και ποιοτική ανάπτυξη των τουριστικών προορισμών, την ενίσχυση του κλάδου και τη δημιουργία περισσότερων και καλύτερων θέσεων απασχόλησης. Μέχρι αυτό το σημείο, έχουμε διατυπώσει στόχους και σκοπούς που κάθε πολίτης του τόπου μας θα ήθελε να υλοποιηθούν. Ωστόσο, εκτός από τους στόχους του ΕΧΠΤ, που ευχόμαστε όλοι να επιτευχθούν, θα πρέπει να εξετάσουμε τις σχετικές λεπτομέρειες, για να κατανοήσουμε καλύτερα ποιον/ποιους ευνοεί η υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου.Αρχικά θα πρέπει να γίνει κατανοητή η κατηγοριοποίηση των περιοχών στις παρακάτω 5: ● Ελεγχόμενες, για τον Δήμο Χερσονήσου, εντάσσονται οι Δ.Ε. Χερσονήσου και Μαλίων● Αναπτυγμένες, για τον Δήμο Χερσονήσου, εντάσσεται η Δ.Ε. Γουβών● Αναπτυσσόμενες● Με δυνατότητα ανάπτυξης, για τον Δήμο Χερσονήσου, εντάσσεται η Δ.Ε. Επισκοπής● Μη αναπτυγμένεςΓια τις περιοχές Ελέγχου (Δ.Ε. Χερσονήσου και Μαλίων) και τις Αναπτυγμένες περιοχές (Δ.Ε. Γουβών), προβλέπεται συνοπτικά:1. Παρέχονται κίνητρα όπως οι επιδοτήσεις, για τον εκσυγχρονισμό καταλυμάτων με αναβάθμισή τους σε τουλάχιστον 4 αστέρια2. Παρέχονται κίνητρα για τη μετατροπή σε «οργανωμένη μορφή ανάπτυξης τουρισμού και συμπληρωματικών δραστηριοτήτων» (ΟΜΑΤ)3. Μερική ή ολική απόσυρση μη αξιόλογων ή εγκαταλελειμμένων κτιρίων, κατεδάφιση μη αξιόλογων ή εγκαταλελειμμένων κτιρίων4. Κάλυψη κατά πολύ υψηλή προτεραιότητα με σχέδια του πρώτου επιπέδου του πολεοδομικού σχεδιασμού5. Εκπόνηση Σχεδίων Διαχείρισης Τουριστικών Προορισμών6. Εκπόνηση και εφαρμογή Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)7. Ενίσχυση των υποδομών (μεταφορικών, ψηφιακών, λοιπών τεχνικών, περιβαλλοντικών, πολιτιστικών, υγείας)8. Εκπόνηση μελετών εκτίμησης τουριστικής φέρουσας ικανότητας 9. Καθορισμός περιορισμών στον αριθμό των χώρων τουρισμού διαμοιρασμού (πλατφορμών βραχυχρόνιας μίσθωσης π.χ. Airbnb, Booking) και των απλών ενοικιαζόμενων δωματίων, ως ποσοστού των κλινών των κύριων τουριστικών καταλυμάτων. Επιπρόσθετα, για όλες τις παραπάνω περιοχές, κάθε τουριστική δραστηριότητα θα επιβαρύνεται με ένα κόστος υπέρ του Πράσινου Ταμείου για τις δραστηριότητες τουρισμού, ενώ παράλληλα, ο τουρισμός υπαίθρου αναπτύσσεται και σε περιοχές του Εθνικού Συστήματος Προστατευόμενων Περιοχών.Επιπλέον για τις Αναπτυγμένες περιοχές, στις οποίες ανήκει η Δ.Ε. Γουβών, προβλέπεται:1. Συμπληρώσεις στα κύρια τουριστικά καταλύματα με εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής, δυνατότητα συνδυαστικής λειτουργίας με ειδικές μορφές τουρισμού2. Παροχή κινήτρων για την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού3. Παροχή κινήτρων για τη μετατροπή παραδοσιακών ή διατηρητέων κτιρίων σε ξενοδοχειακές μονάδες4. Προσδιορισμός και υποστήριξη “δικτύων τουριστικών προορισμών”5. Μέχρι τον καθορισμό χρήσεων γης, στις εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχές, περιορίζεται η δημιουργία νέων εγκαταστάσεων/χρήσεων μη συμβατών με την τουριστική δραστηριότητα (ιδίως βιομηχανικές/βιοτεχνικές εγκαταστάσεις, εγκαταστάσεις χονδρικού εμπορίου, κτίρια και γήπεδα αποθήκευσης, κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις).Τέλος, για τις περιοχές με δυνατότητα ανάπτυξης, στις οποίες εντάσσεται η Δ.Ε. Επισκοπής, προβλέπεται: 1. Παροχή κινήτρων για εκσυγχρονισμό υφιστάμενων τουριστικών καταλυμάτων με αναβάθμιση αυτών (3 ή 4 ή 5 αστέρων/κλειδιών), συμπληρώσεις στα κύρια τουριστικά καταλύματα με εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής, δυνατότητα συνδυαστικής λειτουργίας με ειδικές μορφές τουρισμού και εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής.2. Παροχή κινήτρων για την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού και ειδικών τουριστικών υποδομών3. Παροχή κινήτρων για τη μετατροπή παραδοσιακών ή διατηρητέων κτιρίων σε ξενοδοχειακές μονάδες4. Αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων οικισμών που παρουσιάζουν αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, με τη μετατροπή κτιρίων σε καταλύματα ή και με νέες μεγαλύτερου μεγέθους επενδύσεις, με κίνητρα είτε προς τους σημερινούς ιδιοκτήτες είτε προς ενδιαφερόμενους επενδυτές.5. Προσδιορισμός και υποστήριξη «δικτύων τουριστικών προορισμών»Σχολιασμός – Προτάσεις για το υπάρχον σχέδιοΣε ό,τι αφορά τον αστικό τουρισμό, μπορούμε να πούμε ότι οι κατευθύνσεις που δίνονται έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την ανάγκη λύσης του στεγαστικού προβλήματος οικογενειών. Σύμφωνα με το σχέδιο, προβλέπεται η δυνατότητα μετατροπής παραδοσιακών κτισμάτων σε τουριστικά, χωρίς μέγιστο όριο κλινών, αλλά και η δυνατότητα επανάχρησης του υφιστάμενου κτιριακού αποθέματος, με τη μετατροπή τους σε τουριστικά καταλύματα. Οι παραπάνω κατευθύνσεις, όχι μόνο θα επιδεινώσουν το πρόβλημα της εύρεσης στέγης μόνιμης κατοικίας, αλλά προφανώς θα οδηγήσουν και σε επιβάρυνση των ήδη πεπαλαιωμένων υποδομών (οδικό δίκτυο, δίκτυα ύδρευσης-αποχέτευσης), αλλά και επιδείνωση του προβλήματος της λειψυδρίας. Σχετικά με τις περιοχές ελέγχου, παρατηρούμε ότι δεν λαμβάνονται υπόψη του προτεινόμενου σχεδίου, οι αποκλίσεις σε υποδομές που παρατηρούνται ανάμεσα σε περιοχές της ίδιας Δημοτικής Ενότητας. Έτσι λοιπόν, δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με τους ίδιους όρους η Δημοτική Κοινότητα Μοχού με την Δημοτική Κοινότητα Μαλίων για παράδειγμα. Με τις ισχύουσες προβλέψεις του ΕΧΠΤ, δεν θα υπάρξουν για παράδειγμα κίνητρα για τη μετατροπή παραδοσιακών ή διατηρητέων κτιρίων σε ξενοδοχειακές μονάδες, σε περιοχές που υπάρχει πληθώρα τέτοιων κτηρίων όπως ο Μοχός, το Κράσι, το Αβδού, η Άνω Χερσόνησος, κ.ά. Επίσης, για τις παραπάνω περιοχές, δεν θα υπάρχει η δυνατότητα για ένταξή τους στο δίκτυο τουριστικών προορισμών, που έχει ως στόχο την περαιτέρω υποστήριξή τους. Ένα ακόμα σημείο που θίγει τους Δήμους -για την ακρίβεια τα ταμεία τους- είναι τα έσοδα που θα προκύπτουν από κάθε τουριστική δραστηριότητα υπέρ του Πράσινου Ταμείου, τα οποία θα κατευθύνονται μεν σε δραστηριότητες του τουρισμού, θα διαχειρίζονται δε, από το κεντρικό κράτος. Δηλαδή οι Δήμοι στους οποίους έχει πέσει το βάρος της διαχείρισης των επισκεπτών, φαίνεται ότι δεν θα έχουν κανένα έσοδο από την όλη διαδικασία.Τέλος, με τον περιορισμό στον αριθμό των χώρων τουρισμού διαμοιρασμού (πλατφορμών βραχυχρόνιας μίσθωσης π.χ. Airbnb, Booking) και των απλών ενοικιαζόμενων δωματίων, ως ποσοστού των κλινών των κύριων τουριστικών καταλυμάτων, αλλά και την δυνατότητα για αναβάθμιση των ξενοδοχειακών καταλυμάτων, το λιγότερο σε 4 αστέρια, αποδεικνύεται ότι ο γενικός προσανατολισμός του σχεδίου, είναι υπέρ των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, που στον Δήμο Χερσονήσου λειτουργούν κυρίως με τη μορφή του «all inclusive», ενώ τα μικρά καταλύματα που προσφέρουν πραγματικά στην τοπική οικονομία, οδηγούνται σε αφανισμό. Πρέπει να κατανοήσουμε ωστόσο, γιατί συζητάμε την υλοποίηση ενός ΕΧΠΤ1. Γιατί ήδη από την δεκαετία του 1980, εμφανίστηκε η ανάγκη για συντονισμό μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων στόχων, για έναν σωστό και ολοκληρωμένο σχεδιασμό τουριστικής ανάπτυξης. Απαραίτητος πλέον είναι ο συντονισμένος σχεδιασμός τουριστικής προσφοράς και ζήτησης, ώστε να οδηγηθούμε σε ένα νέο πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης, βασικό χαρακτηριστικό του οποίου θα είναι η βιώσιμη ανάπτυξη.2. Γιατί πολύ απλά, ο ανταγωνισμός που υπάρχει στον τουριστικό τομέα σε εθνικό επίπεδο είναι πολύ μεγάλος. Υπάρχουν προορισμοί που διεκδικούν μερίδιο από τις ίδιες τουριστικές αγορές και βρίσκονται σε καλύτερη κατάταξη. Συνεπώς, κρίνεται αναγκαίο όχι μόνο να διατηρηθούμε στην 4η θέση ανάμεσα στις Μεσογειακές χώρες, αλλά να τη βελτιώσουμε προκειμένου άλλοι ανερχόμενοι προορισμοί να μην μας προσπεράσουν.3. Γιατί Χωροταξία σημαίνει οργάνωση, τακτοποίηση, χωρικός προσδιορισμός ανθρώπινων δράσεων ώστε να υπάρχουν οι όσο το δυνατόν λιγότερο δυσμενείς επιπτώσεις για το περιβάλλον. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι τα 10 χρόνια που πέρασαν από την τελευταία προσπάθεια για την εκπόνηση ενός τέτοιου σχεδίου, είναι πολλά και συνεχίζουμε να δίνουμε χρόνο στους «ανταγωνιστές» μας να προετοιμάζονται, ώστε να κερδίσουν ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο στην τουριστική αγορά. Ωστόσο, είναι απαραίτητη η παράταση στη διαβούλευση για ένα τόσο σημαντικό σχέδιο, καθώς απαιτείται χρόνος για την καταγραφή προτάσεων από φορείς που εμπλέκονται με τον τουρισμό, οι οποίοι την τρέχουσα χρονική στιγμή αφιερώνουν το 100% του χρόνου τους σε αυτόν.Μόνο έτσι θα πειστούν όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό, ότι το Σχέδιο εκπονήθηκε και πρέπει να υλοποιηθεί, γιατί η ανάγκη πλέον καθίσταται επιτακτική και δεν προχωρά η διαδικασία ως «αγγαρεία».Μανόλης Παπαντωνάκης
To Ειδικο Χωροταξικο Πλαισιο για τον Τουρισμο αποτελει ευκαιρια αναπτυξης
«Πρέπει να αντιμετωπιστεί ως απόλυτη ανάγκη και όχι ως αγγαρεία» Εδώ και αρκετές μέρες έχει ξεκινήσει η διαβ�…
Μία πολύ σημαντική δομή υγείας για τον Δήμο Χερσονήσου, μπήκε σε τροχιά υλοποίησης μετά από πολλά χρόνια, καθώς υπογράφηκε η παραχώρηση του ακινήτου εντός του οποίου προβλέπεται να ανεγερθεί το Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Κοκκίνη Χάνι, μέχρι τον Δεκέμβριο του 2025.Μετά την έκδοση της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης τον περασμένο Ιανουάριο, η οποία καθορίζει την σύσταση του Πολυδύναμου Περιφερειακού Ιατρείου, αποτελούσε θέμα χρόνου η "τυπική" παραχώρηση του ακινήτου που ανήκει στον Δήμο Χερσονήσου, προς την ΥΠΕ Κρήτης. Επόμενο αλλά και πολύ κρίσιμο βήμα, αποτελούν οι μελέτες κατασκευής, όπως επίσης η σύσταση και στελέχωση, από την ΥΠΕ Κρήτης, των θέσεων του προσωπικού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, προβλέπονται: 3 θέσεις Νοσηλευτών, 2 θέσεις Μαιών, 1 θέση Επισκεπτών Υγείας, 1 θέση Κοινωνικής Εργασίας, 1 θέση Διοικητικού Προσωπικού.#Χερσόνησος #ΠρωτοβάθμιαΥγείαΜανόλης Παπαντωνάκης